Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies
Motobaterie VARTA YTX16-BS Zobrazit větší

Motobaterie VARTA YTX16-BS

Baterie VARTA YTX16-BS Powersports AGM je speciálně vyvinuta pro motocykly, kde je důležitá odolnost vůči extrémním podmínkám a vibracím.

POZOR!!Od 1.2.2021 na základě nařízení rady EU (2019/1148) o uvádění prekurzorů výbušnin na trh, není možné motobaterii dodat nezprovozněnou a z tohoto důvodu je možné si motobaterii pouze VYZVEDNOUT OSOBNĚ na naší prodejně.

Více informací

: 514902

: Nové

Doba dodání do 2 prac. dnů

Cena :

1 500 Kč

Více informací

Motocyklový akumulátor(motobaterie) YTX16-BS je bezúdržbový(z hlediska doplňování destilované vody) s technologii AGM(Absorbent Glass Mat), u kterého není elektrolyt mezi elektrodami v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken, což dělá baterii odolnější při opětovném vybíjení a nabíjení, její nabíjení je snažší a rychlejší, a jsou odolné proti úniku elektrolytu do náklonu 45°(někdy jsou tyto akumulátory chybně nazývány jako "gelovky").

Baterie je dodávaná ve verzi Freshpack, kdy je baterie suchá s před nabitými články a součástí balení je nádoba s elektrolytem. Tímto suchým stavem neztrácí baterie na životnosti a aktivuje se až po uvedení do činnosti nalitím elektrolytu do článků. Návod na uvedení do činnosti viz. níže.

Základní vlastnosti:

  • značení: YTX16-BS
  • napětí: 12V
  • kapacita v Ah: 14
  • startovací proud v A: 210
  • délka v mm: 150
  • šířka v mm: 87
  • výška v mm: 161
  • plus pól: vlevo (z pohledu, kdy je baterie kontakty k nám)

Návod na uvedení baterie YTX16-BS do činnosti:

1. Příprava baterie - umístěte baterii na rovnou a stabilní plochu. Odstraňte těsnící fólii.

2. Příprava nádoby s tekutým elektrolytem - Vyjměte nádobu s tekutým elektrolytem z igelitového sáčku. Odstraňte lištu s těsnícími uzávěry z nádoby s kyselinou. POZOR!!! Lišta s uzávěry bude následně použita pro uzavření baterie. Neodstraňujte ani nepropichujte těsnící samolepky při otevírání nádoby.

3. Plnění baterie elektrolytem - Otočte nádobu s elektrolytem dnem nahoru a umístěte ji na baterii takovým způsobem, aby každá z 6 částí nádoby doléhala na jeden z 6 otevřených článků baterie. Následně nádobu pevně přitiskněte dolů(popřípadě rukou klepněte na dno nádoby), aby došlo k propíchnutí těsnících samolepek. Poté začíná plnění baterie elektrolytem.

4. Kontrola plnění baterie elektrolytem - Zajistěte, že vzduchové bubliny budou vycházet z každé z 6 částí plnící nádoby. Plnící proces nechte probíhat po dobu minimálně 20 minut(až do té doby než baterie vychladne po zahřátí reakcí natečením elektrolytu do článků). Pokud z nějaké z 6 plnících částí nevychází bubliny, je nutné nádobu 2x až 3x lehce poklepat nebo popřípadě dno plnícího článku propíchnout špendlíkem. V žádném případě neodstraňujte plnící nádobu v průběhu plnění!!!

5. Odstranění plnící nádoby - Přesvědčte se, že všechen elektrolyt z plnící nádoby natekl do baterie. Pokud nějaký elektrolyt stále zůstává v nádobě, proveďte lehké poklepání dle instrukcí v bodě 4. Poté plnící nádobu opatrně vytáhněte ven z baterie.

6. Uzavření baterie - Pevně přitiskněte utěsňovací lištu s těsnícími uzávěry do otevřených otvorů jednotlivých článků. Ujistěte se, že těsnící lišta je v zákrytu s víkem baterie, a že žádný z článků baterie není stále otevřený. Použijte obě ruce k rovnoměrnému přitlačení utěsňovací lišty s těsnícími uzávěry. Tímto je plnící proces ukončen. Utěsňovací lišta s těsnícími zátkami by neměla být odstraňována. V AGM bateriích se elektrolyt nedoplňuje!!!

Upozornění: při uvádění motocyklové baterie s přiloženým elektrolytem do činnosti, věnujte prosím maximální pozornost při manipulaci s nádobou s elektrolytem. Elektrolyt je žíravina a může poškodit majetek a zdraví.

Baterie YTX16-BS je použita v motocyklu:

Honda XL 1000 V Varadero (2003, 2004)
Kawasaki VN 1500 Classic (1996, 1997, 1998, 1999, 2000, 2001, 2002)
Kawasaki VN 1500 Classic Tourer (1998, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004)
Kawasaki VN 1500 Drifter (1999, 2000, 2001, 2002, 2003)
Kawasaki VN 1500 Mean Streak (2002, 2003)
Kawasaki VN 1600 Classic (2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008)
Kawasaki VN 1600 Classic Tourer (2005, 2006, 2007, 2008)
Kawasaki VN 1600 Mean Streak (2004, 2005, 2006, 2007, 2008)
Kawasaki VN 1700 Classic (2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016)
Kawasaki VN 1700 Classic Tourer (2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016)
Kawasaki VN 1700 Voyager (2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015)
Kawasaki VN 1700 Vulcan (2013, 2014, 2015)
Kawasaki VN 2000 (2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010)
Kawasaki ZR 1100 Zephyr (1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997)
Piaggio MP3 400 (2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012)
Suzuki LT-A 500 KingQuad
Suzuki LT-A 700 KingQuad
Suzuki LT-A 750 KingQuad
Suzuki VL 1500 Intruder (2013, 2014, 2015, 2016)
Suzuki VLR 1800 Intruder C1800 (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013)
Suzuki VZ 1500 Intruder M1500 (2009, 2010, 2011)
Suzuki VZ 1600 Marauder M1600 (2004, 2005)
Suzuki VZR 1800 Intruder M1800 (2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016)
Triumph Tiger 800 (2011, 2012, 2013, 2014, 2015)