Tento eshop používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie.

Více informací
Přijmout všechny cookies Personalizovat
Přijmout zvolené cookies
Motobaterie VARTA YTX20-BS Zobrazit větší

Motobaterie VARTA YTX20-BS

Baterie VARTA YTX20-BS Powersports AGM je speciálně vyvinuta pro motocykly, kde je důležitá odolnost vůči extrémním podmínkám a vibracím.

POZOR!!Od 1.2.2021 na základě nařízení rady EU (2019/1148) o uvádění prekurzorů výbušnin na trh, není možné motobaterii dodat nezprovozněnou a z tohoto důvodu je možné si motobaterii pouze VYZVEDNOUT OSOBNĚ na naší prodejně.

Více informací

: 518902

: Nové

Doba dodání do 2 prac. dnů

Cena :

1 630 Kč

Více informací

Motocyklový akumulátor(motobaterie) YTX20-BS je bezúdržbový(z hlediska doplňování destilované vody) s technologii AGM(Absorbent Glass Mat), u kterého není elektrolyt mezi elektrodami v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkanině ze skelných vláken, což dělá baterii odolnější při opětovném vybíjení a nabíjení, její nabíjení je snažší a rychlejší, a jsou odolné proti úniku elektrolytu do náklonu 45°(někdy jsou tyto akumulátory chybně nazývány jako "gelovky").

Baterie je dodávaná ve verzi Freshpack, kdy je baterie suchá s před nabitými články a součástí balení je nádoba s elektrolytem. Tímto suchým stavem neztrácí baterie na životnosti a aktivuje se až po uvedení do činnosti nalitím elektrolytu do článků. Návod na uvedení do činnosti viz. níže.

Základní vlastnosti:

  • značení: YTX20-BS
  • napětí: 12V
  • kapacita v Ah: 18
  • startovací proud v A: 250
  • délka v mm: 177
  • šířka v mm: 88
  • výška v mm: 156
  • plus pól: vlevo (z pohledu, kdy je baterie kontakty k nám)

Návod na uvedení baterie YTX20-BS do činnosti:

1. Příprava baterie - umístěte baterii na rovnou a stabilní plochu. Odstraňte těsnící fólii.

2. Příprava nádoby s tekutým elektrolytem - Vyjměte nádobu s tekutým elektrolytem z igelitového sáčku. Odstraňte lištu s těsnícími uzávěry z nádoby s kyselinou. POZOR!!! Lišta s uzávěry bude následně použita pro uzavření baterie. Neodstraňujte ani nepropichujte těsnící samolepky při otevírání nádoby.

3. Plnění baterie elektrolytem - Otočte nádobu s elektrolytem dnem nahoru a umístěte ji na baterii takovým způsobem, aby každá z 6 částí nádoby doléhala na jeden z 6 otevřených článků baterie. Následně nádobu pevně přitiskněte dolů(popřípadě rukou klepněte na dno nádoby), aby došlo k propíchnutí těsnících samolepek. Poté začíná plnění baterie elektrolytem.

4. Kontrola plnění baterie elektrolytem - Zajistěte, že vzduchové bubliny budou vycházet z každé z 6 částí plnící nádoby. Plnící proces nechte probíhat po dobu minimálně 20 minut(až do té doby než baterie vychladne po zahřátí reakcí natečením elektrolytu do článků). Pokud z nějaké z 6 plnících částí nevychází bubliny, je nutné nádobu 2x až 3x lehce poklepat nebo popřípadě dno plnícího článku propíchnout špendlíkem. V žádném případě neodstraňujte plnící nádobu v průběhu plnění!!!

5. Odstranění plnící nádoby - Přesvědčte se, že všechen elektrolyt z plnící nádoby natekl do baterie. Pokud nějaký elektrolyt stále zůstává v nádobě, proveďte lehké poklepání dle instrukcí v bodě 4. Poté plnící nádobu opatrně vytáhněte ven z baterie.

6. Uzavření baterie - Pevně přitiskněte utěsňovací lištu s těsnícími uzávěry do otevřených otvorů jednotlivých článků. Ujistěte se, že těsnící lišta je v zákrytu s víkem baterie, a že žádný z článků baterie není stále otevřený. Použijte obě ruce k rovnoměrnému přitlačení utěsňovací lišty s těsnícími uzávěry. Tímto je plnící proces ukončen. Utěsňovací lišta s těsnícími zátkami by neměla být odstraňována. V AGM bateriích se elektrolyt nedoplňuje!!!

Upozornění: při uvádění motocyklové baterie s přiloženým elektrolytem do činnosti, věnujte prosím maximální pozornost při manipulaci s nádobou s elektrolytem. Elektrolyt je žíravina a může poškodit majetek a zdraví.

Baterie YTX20-BS je použita v motocyklu:

Harley Davidson FLST 1340 Heritage Softail (1987, 1988, 1989, 1990)
Harley Davidson FLSTF 1340 Fat Boy (1990)
Harley Davidson FXB 1340 Sturgis (1980, 1981, 1982)
Harley Davidson FXE 1200 Super Glide (1974, 1975, 1976, 1977, 1978, 1979)
Harley Davidson FXE 1340 Super Glide (1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984)
Harley Davidson FXEF 1340 Fat Bob (1985)
Harley Davidson FXLR 1340 Low Rider (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994)
Harley Davidson FXR 1340 Super Glide (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994)
Harley Davidson FXRS 1340 Low Glide (1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992)
Harley Davidson FXRS-CON 1340 Low Rider (1989, 1990, 1991, 1992, 1993)
Harley Davidson FXRS-SP 1340 Low Rider (1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993)
Harley Davidson FXRT 1340 Sport Glide (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992)
Harley Davidson FXS 1340 Low Rider (1977, 1978, 1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984)
Harley Davidson FXSB 1340 Low Rider (1982, 1983, 1984, 1985)
Harley Davidson FXST 1340 Softail (1987, 1988, 1989, 1990)
Harley Davidson FXSTC/S 1340 Softail Custom (1986, 1987, 1988, 1989, 1990)
Harley Davidson FXWG 1340 Wide Glide (1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985)
Harley Davidson XL 1200 Sportster (1996)
Harley Davidson XLCH 1000 Sportster (1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985)
Harley Davidson XLCR 1000 Cafe Racer (1977, 1978)
Harley Davidson XLH 883 Sportster (1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996)
Harley Davidson XLH 1000 Sportster (1979, 1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987)
Harley Davidson XLH 1200 Sportster (1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995)
Harley Davidson XLS 1000 Roadster (1980, 1981, 1982, 1983, 1984, 1985)
Harley Davidson XLX-61 1000 Sportster (1983, 1984, 1985)
Harley Davidson XR 1000 Cafe Racer (1983, 1984)